Kastamonu Üniversitesi | Geleceğini İnşa Edeceğin Üniversite

TÜSEB PROJELERİ


              Hesap Açma İşlemleri


  1.  "TÜRKİYE SAĞLIK ENSTİTÜLERİ BAŞKANLIĞI" tarafından  üst yazı ile Yürütücüye gönderilen değerlendirme sonucu  "Hesap Açma Dilekçesi"   ekinde ÜBYS üzerinden Birimimize gönderilir. (TÜSEB ile imzalanan Proje Destek Sözleşmesi imzalandıktan sonra Birimimize teslim edilmelidir.)
  2. Projede yapılan harcamaların ödemeye gönderilmesi için MYS'de (Muhasebe Yönetim Sistemi) Ödeme Emri Belgesi düzenlenmesi gerekmektedir. Proje Yürütücüsü MYS'ye  giriş yapabilmek için Harcama Yetkilisi olarak kendisini, Gerçekleştirme Görevlisini olarak ise belirleyeceği bir kişiyi ( Gerçekleştirme Görevlisi projede araştırmacı olarak çalışan veya Kastamonu Üniversitesi personeli herhangi biri olabilir. Bursiyer hariç) belirleyerek Kullanıcı Yetkilendirme Formunu doldurup  BAP Koordinasyon Birimi e-mail hesabına (bapdkp@kastamonu.edu.tr) göndermesi gerekmektedir. 
  3. Kullanıcı Yetkilendirme Formunun BAP KOORdinasyon Birimine iletilmesine müteakip 2-3 gün içerisinde gerçekleştirme görevlisi ve harcama yetkilisi olarak tanımlanan personelin e-mail hesabına aktivasyon maili gönderilmektedir. Gelen linkten yeni bir şifre belirleyerek MYS üzerinden yapılacak ödeme işlemlerinde kullanılmak üzere şifrelerin saklanması gerekmektedir. (e-devlet ile giriş seçeneği kullanılmamalıdır.)
   Formlar
  1. Hesap Açma Dilekçesi için tıklayınız.
  2. Kullanıcı Yetkilendirme Formu için tıklayınız. (Kullanıcı Yetkilendirme Formunda Harcama Yetkilisi Proje Yürütücüsü, Gerçekleştirme Görevlisi ise projede yer alan araştırmacı ya da Kastamonu Üniversitesi personeli yazılabilir.Bursiyer hariç.)

    Not:
    Hesap açma işlemleri Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı tarafından yapılmaktadır. Birimimize verilen dilekçe sonrası süreç hakkında Strateji Geliştirme Daire Başkanlığından bilgi alınabilir.

   BURSİYER İŞLEMLERİ HAKKINDA BİLİNMESİ GEREKENLER


(1) Türkiye’de kurulu yükseköğretim kurumlarında lisans veya lisansüstü (özel öğrenci, bilimsel hazırlık öğrencisi ve yabancı dil hazırlık öğrencisi hariç) eğitimlerine devam eden T.C. ve yabancı uyruklu öğrenciler projelerde bursiyer olarak yer alabilirler.

(2) Bursiyerler aynı anda TÜSEB tarafından desteklenen birden fazla projede yer alamaz.

(3) Türkiye’de kurulu bir yükseköğretim kurumunun lisans programında en az 3. dönem ve en çok 10. dönemde eğitim gören ve herhangi bir kurum/kuruluşta çalışmayan öğrenciler lisans bursiyeri olarak projede yer alabilir. Bursiyer olarak yer alacak öğrencinin not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,80 olması gerekir.

(4) Bir projede aynı anda en fazla 6 (altı) bursiyer yer alabilir.

(5) Projeler kapsamında bursiyerlere, 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununda tanınan süreler aşılmamak kaydıyla; yüksek lisansta 3 yıla, doktorada 6 yıla kadar ödeme yapılabilir. Lisans sonrası doktora programına devam edenler için ilgili yükseköğretim kurumunun senato kararı geçerlidir. Tıpta uzmanlık öğrencileri bu Uygulama Usulü ve Esasları kapsamında doktora öğrencisi olarak kabul edilir.

(6) Doktora ile tıpta, diş hekimliğinde, eczacılıkta ve veteriner hekimlikte uzmanlık derecesini aldığı tarihten itibaren 10 yıldan fazla süre geçmemiş ve herhangi bir kurum/kuruluşta çalışmayan kişiler projede doktora sonrası bursiyer olarak yer alabilir. Doçent ve üstü akademik unvana sahip olanlar doktora sonrası bursiyer olamaz. Bursiyer olmanın diğer şartları (yaş vb.) Başkan tarafından belirlenir.

(7) Projelerde ödenebilecek aylık burs üst limitleri Yönetim Kurulu tarafından belirlenir.

(8) Diğer kamu kurum ve kuruluşlarından aylık burs alanlara burs ödemesi yapılabilir. Ancak diğer kamu kurum ve kuruluşlarından alınan aylık burs miktarı dikkate alınarak hesaplanacak toplam burs miktarı, o yıl için Yönetim Kurulu tarafından belirlenen proje aylık burs üst limitlerini aşamaz. Diğer kamu kurum ve kuruluşlarından burs alan veya almaya hak kazanan kişilerin projede yer alması halinde bu durum değerlendirilmek üzere proje yöneticisi/yürütücüsü tarafından PYDDB’ye yazılı olarak bildirilir.

(9) Projede yer alan bursiyerler ile ilgili bilgilerin ve yapılacak değişikliklerin PYDDB’ye bildirilmesi zorunludur. Proje destek sözleşmesinin imzalanmasından sonra proje bütçesinin burs faslında yer alan toplam ödeneğin aynı kalması şartıyla; burs alacak kişide, kişinin niteliğinde (lisans/lisansüstü) ve/veya kişi sayısında  yapılacak değişiklikler ile burs miktarındaki değişiklikler proje yöneticisi/yürütücüsünün başvurusu üzerine PYDDB tarafından karara bağlanır.

(10) TÜSEB tarafından desteklenen bir projede bursiyer olarak yer alan kişi bu süre boyunca başka bir projede yürütücü, araştırmacı, danışman, bursiyer veya yardımcı personel olarak görev alamaz
.
(11) Yurt içi burslar ve harçlıklar faslından diğer fasıllara ve diğer fasıllardan da bu fasıla aktarım yapılamaz. 24 Aralık 2021 YÖNETİM KURULU KARARI Sayı: 2021/12

(12) Yurt içi burslar ve harçlıklar faslına ek ödenek talep edilemez. Ancak aylık burs üst limitinin Yönetim Kurulu tarafından artırılması durumunda proje yöneticisi/ yürütücüsü tarafından ek ödenek talep edilebilir. Proje yöneticisi/yürütücüsünün talebi PYDDB tarafından karara bağlanır.

(13) Yürürlükteki bir projede yer alan bursiyerin statüsü araştırmacı olma kriterlerini sağlaması koşuluyla araştırmacı olarak; araştırmacının statüsü de bursiyer olma kriterlerini sağlaması koşuluyla bursiyer olarak değiştirilebilir. Bu tür değişiklik proje yöneticisi/yürütücüsünün gerekçeli başvurusu üzerine PYDDB tarafından karara bağlanır. Araştırmacılara yapılacak PTİ ödemeleri için bu Uygulama Usulü ve Esaslarının 11 inci madde hükümleri esas alınır.

(14) Bursiyerin durumunun (ücretli çalışan/çalışmayan) ve/veya niteliğinin (lisans/lisansüstü) değişmesi veya bursiyerliğinin sona ermesi durumunda 1 (bir) ay 30 (otuz) gün kabul edilerek mahsuplaşma yapılır.

(15) Projede görev alan bursiyerlere kabul edilen miktarlarda yapılacak burs ödemesi proje özel hesabından, uygulama yapılan ay sonunda aktarılır.

                  Bursiyer SGK Giriş İşlemleri


Projede bursiyer var ise bursiyerlik başlama tarihinden 1 hafta (5 iş günü) önce aşağıda  belirtilen evrakların  SGK Giriş işlemlerinin yapılması için Proje Yürütücüsünün görev yaptığı birime (Enstitü/Fakülte/Yüksekokul/Meslek Yüksek Okulu) teslim edilmesi gerekmektedir.

  1. SGK - Giriş Dilekçesi için tıklayınız. (ÜBYS üzerinden gönderilecek.)
  2. SGK - Proje Yürütücüsü ve Bursiyer Beyan Formu için tıklayınız.
  3. Beyan ve Taahütname için tıklayınız.
  4. Kimlik Fotokopisi
  5. Öğrenci Belgesi
  6. Müstehaklık Belgesi (e-devlet çıktısı.)



                  Bursiyer SGK Çıkış İşlemleri


Bursiyer SGK çıkış işlemi için "SGK - Çıkış Dilekçesi"  bursiyerlik süresi bitmeden en az 1 hafta (5 iş günü) önce Proje Yürütücüsünün görev yaptığı birime (Enstitü/Fakülte/Yüksekokul/Meslek Yüksek Okulu) teslim edilmelidir.

  1. Bursiyer İlişik Kesme Formu için tıklayınız.  (ÜBYS üzerinden gönderilecek.)

Not: SGK Giriş ve Çıkış işlemleri ile ilgili yasal süreçlerin takibi Proje Yürütücüsü sorumluluğundadır. 



               Burs Ödeme İşlemleri (Lisans Öğrencisi)


Burs ödemesleri için SGK Giriş işlemlerinin yapılmış olması gerekmektedir. Burs ödemeleri, SGK girişinin yapıldığı ayı takip eden ay içinde yapılır. Bursiyerin bursunu zamanında alamamasından doğacak yaptırımlardan proje yürütücüsü sorumludur.


Burs ödemeleri için Birimimize teslim edilmesi gereken belgeler:

  1. Bursiyer Bilgi Formu (Lisans Öğrencisi) için tıklayınız.
  2. Öğrenci Belgesi (İlgili ayın 25'inden sonra alınmış, e-devlet çıktısı olabilir.)
  3. Ağırlıklı genel ortalamasını gösterir belge.
  4. Kimlik fotokopisi
  5. Öğrencinin, e-devlet sayfasından ilgili ay için alınmış Müstehaklık belgesi.
  6. SGK-Sigortalı Hizmet Listesi (Proje Yürütücüsünün görev yaptığı birim  (Enstitü/Fakülte/Yüksekokul/Meslek Yüksek Okulu) tarafından bapdkp@kastamonu.edu.tr adresine mail gönderilecek.)

Lisans bursiyerinde arana koşullar:

  • Herhangi bir kurum/kuruluşta çalışmama,
  • Türkiye’de kurulu bir yükseköğretim kurumunun lisans programında en az 3. dönem ve en çok 10. dönemde eğitim görüyor olmak,
  • Üniversitenin not sistemi esas olmak üzere, ağırlıklı genel not ortalamasının en az 4 üzerinden 2,80 olması
  • Bir projede aynı anda en fazla 6 bursiyer  yer alabilir.



          Burs Ödeme İşlemleri (Yük. Lisans/Doktora)


Burs ödemesleri için SGK Giriş işlemlerinin yapılmış olması gerekmektedir. Burs ödemeleri, SGK girişinin yapıldığı ayı takip eden ay içinde yapılır. Bursiyerin bursunu zamanında alamamasından doğacak yaptırımlardan proje yürütücüsü sorumludur. 

Burs ödemeleri için Birimimize teslim edilmesi gereken belgeler:

1. Bursiyer Bilgi Formu (Yüksek Lisans Doktora Öğrencisi) için tıklayınız.
2. Öğrenci Belgesi (İlgili ayın 25-30'u arasında sonra alınmış, e-devlet çıktısı olabilir.)
3. Kimlik Fotokopisi
4. Öğrencinin, e-devlet sayfasından ilgili ay için alacağı Müstehaklık belgesi.
5. SGK-Sigortalı Hizmet Listesi (Proje Yürütücüsünün görev yaptığı birim  (Enstitü/Fakülte/Yüksekokul/Meslek Yüksek Okulu) tarafından bapdkp@kastamonu.edu.tr adresine mail gönderilecek.)

Not: Projeler kapsamında bursiyerlere, 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununda tanınan süreler aşılmamak kaydıyla; yüksek lisansta 3 yıla, doktorada 6 yıla kadar ödeme yapılabilir. Lisans sonrası doktora programına devam edenler için ilgili yükseköğretim kurumunun senato kararı geçerlidir. Tıpta uzmanlık öğrencileri bu Uygulama Usulü ve Esasları kapsamında doktora öğrencisi olarak kabul edilir.

                 Burs Ödeme İşlemleri (Doktora Sonrası)


Burs ödemeleri için Birimimize teslim edilmesi gereken belgeler:
  1. Bursiyer Bilgi Formu (Doktora Sonrası Araştırmacı) için tıklayınız.
  2. Kimlik Fotokopisi
  3. Doktora mezuniyet tariini gösterir belge.
  4. E-devlet sayfasından ilgili ay için alacağı Müstehaklık belgesi
  5. SGK-Sigortalı Hizmet Listesi (Proje Yürütücüsünün görev yaptığı birim  (Enstitü/Fakülte/Yüksekokul/Meslek Yüksek Okulu) tarafından bapdkp@kastamonu.edu.tr adresine mail gönderilecek.)

Doktora Sonrası Araştırmacı bursiyerinde aranan koşullar:
  • Doktoralı olup herhangi bir kurum/kuruluşta çalışmama
  • Doktora ile tıpta, diş hekimliğinde, eczacılıkta ve veteriner hekimlikte uzmanlık derecesini aldığı tarihten itibaren 10 yıldan fazla süre geçmemiş olma,
  • Doçent ve üstü akademik unvana sahip olmama


    PTİ (Proje Teşvik   İkramiyesi) Ödeme İşlemleri İçin Birimimize teslim edilecek belgeler:

  • PTİ ödeme Talep Yazısı (ÜBYS üzerinden gönderilecek.)
  • TÜSEB PTİ Onay Yazısı
  • Çeşitli Ödemeler Bordrosu için tıklayınız.
  • PTİ Ödemeler Listesi
  • İlgili Ay Maaş Bordrosu
  • Kimlik Fotokopisi


                                         PARASAL LİMİTLER

Sağlık Bakanlığı Tarafından, 4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu'nun 3. Maddesinin (f) Bendi Kapsamında Yapılacak İhalelere İlişkin Esaslar 16. maddesi (c) fıkarasına istinaden "Her yıl Kamu İhale Kurumunca 4734 sayılı Kanunun 22 nci maddesinin (d) bendinde belirtilen büyükşehir belediyesi sınırları dâhilinde bulunan idareler için öngörülen parasal sınırın üç katını aşmayan araştırma ve geliştirme hizmet alımları." için;

Araştırma ve Geliştirme Hizmet Alımları  Parasal  Limit : 431,810 x 3 =1.295,43 TL +KDV

2003/6554 Sayılı Bakanlar Kurulu Kararı 6. Maddesine istinaden Mal Alımı için;

Mal Alımı Parasal Limit : 143,845 x 3 = 431.535,00 tl +KDV

            Satın Alma İşlemi Öncesi Bilinmesi Gerekenler

Proje kapsamında yapılan satın alma işlemlerinde faturalar Üniversitemiz Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı adına düzenlenecektir.

Fatura Bilglleri;
Vergi No :5270444266
Vergi Dairesi : Kastamonu Vergi Dairesi 
Adres : Kastamonu Üniversitesi Strateji Geliştirme Daire Başlanlığı  Merkez/KASTAMONU
Açıklama: Proje numarası faturada açıklama/not/bilgi olarak yazılmalıdır.

  • Devlet Harcama Belgeleri Yönetmeliğine göre faturayı düzenleyen firma/firma sahibine  ödeme yapılır. Faturayı düzenleyen firma veya firma sahibi dışında kesinlikle ödeme yapılmaz.(Avans Alımları Hariç)
  • Hizmet alımlarında (Tevkifatlı Faturalarda) fatura, kesim tarihinden itibaren 10 gün içinde BAP Birimine teslim edilmesi gerekmektedir. Gecikmelerden dolayı "Usulsüzlük - Gecikme Faizi" gibi vergi cezaları  uygulanmaktadır. Süresi içinde teslim edilmeyene faturalardan kaynaklanacak idari ve cezai yaptırımlardan proje yürütücüsü sorumludur.
  • BAP birimin sorumluluğu harcama evraklarını ön incelemesinin yapılarak ödeme birimine evraklarının sevk edilmesidir. 
  • Proje sözleşmesinde belirtildiği üzere proje yürütücüsü projenin idari, mali ve hukuki sorumlusudur.

    Mal ve Hizmet Satın  Alma İşlemleri


 
Projeniz kapsamında mal veya hizmet alımı yapmadan önce bapdkp@kastamonu.edu.tr  elektronik posta adresimize; satın alma işleminin mahiyetine göre mal alım istek formunu veya hizmet alım istek formunu doldurarak göndermeniz gerekmektedir.

Alım yapılacak malzemeler veya hizmetler, projenizde yer alan alım listesiyle birebir aynı olmalıdır. 

Mal alım istek formunda yer alan malzemeler içerisinde teknik türde olanların yanlarına malzemenin türünün de yazılması gerekmektedir. Örneğin bir deney tüpünün yanına labaratuar malzemesi, buharlı yemek kazanının yanına diğer dayanıklı mal ve malzeme alımları vb.

 Göndereceğiniz bu bilgilere istinaden elektronik posta adresinize Koordinatörlüğümüz tarafından onay belgesi gönderilecektir. Tarafınıza gönderilen onay belgesi üzerindeki imzalar tamamlanarak koordinatörlüğümüze elden teslim edilmelidir. Buna istanaden evrakın imza süreçleri tamamlanıp sisteme girişi yapılacaktır.

 Bu işlemlerin ardından Koordinatörlüğümüz tarafından "alıma başlayabilirsiniz" şeklinde bir bilgilendirme maili gönderilecektir. Bu mail tarafınıza gönderildikten sonra firmalardan proforma fatura ya da teklif mektubu alınarak alım süreci başlatılabilecektir. Onay belgesi birimimizce işleme alınmadan kesilen faturaların ödemesinin yapılması mümkün değildir.

 Alım gerçekleştikten sonra firmaya ödeme yapılabilmesi için tarafımıza teslim edilmesi gereken belgeler:

 Not: Lütfen evrakları aşağıdaki sıraya göre dizerek ve zımbalamadan teslim ediniz.

1) Onay belgesi (1 nüsha olarak düzenlenmeli. Piyasa Fiyat Araştırmasında yer alan iki kişi isimlerinin karşısını imzalamalıdırlar).

 2) Piyasa Fiyat Araştırması Tutanağı (1 nüsha,  KDV Hariç Tutarlar yazılmalıdır)

 3) En az 3 ayrı firmadan alınan proforma fatura ya da teklif mektubu,

 4) Satın almanın yapıldığı firmadan alınan fatura (Fatura Bilgileri: Kastamonu Üniversitesi Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı, Vergi No:5270444266, proje numarası faturanın alt kısmında müsait bir yere yazılmalıdır. Fatura  proje yürütücüsü tarafından uygun bir yere isim yazarak imzalanmalıdır.)

 5) 5.000-TL'nin üzerindeki alımlarda Kastamonu Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinatörlüğüne hitaben alınacak olan güncel "Vergi Borcu Yoktur" Belgesi.

 6) Muayene ve Kabul Komisyonu Tutanağı (1 nüsha olarak, mal alımı için ve Hizmet alımı için ayrı formatlardaki belge doldurulmalıdır. Fatura ile aynı gün düzenlenmelidir ve KDV hariç tutar yazılmalıdır. Proje Yürütücüsü Komisyon Başkanı ve Piyasa Fiyat Araştırma görevlileri dışında 2 kişi üye olarak komisyonda yer alacak.)

 7) Satın alınan demirbaş ve sarf malzemelerin Fakültenizin / Yüksek Okulunuzun taşınır kaydına girmesi gerekmektedir. Bu işlemi çalıştığınız birimdeki taşınır kayıt yetkilisi yapacaktır. (2 nüsha Taşınır Giriş Fişi). Taşınır İşlem Fişindeki teslim alan ve teslim eden kısımları doldurulup imzalanmalıdır. Ayrıca ilgili taşınır görevlisinden alıncak tüketim çıkış ve devir giriş-çıkış belgeleri de (2nüsha)  ödeme evraklarına eklenmelidir.


Örnek Formlar


 Yolluk-Görevlendirme   Ödemeleri Öncesi Bilinmesi Gerekenler


(1) Projenin gerektirdiği yurt içi ve yurt dışı seyahatlere ilişkin idari işlemler Kurumun uygulamaları çerçevesinde gerçekleştirilir.

(2) Yurt içi ve yurt dışı seyahatlerde 6245 sayılı Harcırah Kanunu hükümleri uygulanır.

(3) Türkiye Sağlık Enstitüleri Başkanlığı Stratejik Araştırma ve Geliştirme Projelerini Destekleme Yönetmeliği kapsamında onaylanan proje öneri formunda yer almayan ancak proje uygulama sürecinde ihtiyaç duyulan yurtiçi ve/veya yurtdışına proje konusuyla ilgili yapılacak belirli süreli eğitime, çalışma ziyaretlerine ve bunlara ilişkin giderlere, proje yöneticisi/yürütücüsünün gerekçeli talebi üzerine, gerektiğinde hakem ve ilgili enstitü başkanının da görüşü alınarak, Yönetim Kurulu tarafından karar verilir.


Yurtdışı kongre için;


  1. Yolluk Talep  Dilekçesi
  2. Geçici Görev Yolluğu Bildirgesi için tıklayınız.
  3. Katılım Belgesi (fotokopisi katılımcı tarafından imzalanacak.)
  4. Katılım Ücret Belgesi (İlgili bütçe kaleminde ödenek bulunmadığı takdirde katılım ücreti  ödemesi yapılmaz. Ödeme evrağı yabancı dilde ise türkçe çevirisi yapılıp, katılımcı tarafından "tarafımca çevrilmiştir" ibaresi yazılıp imzalanacaktır.)
  5. Uçak Bileti (e-fatura  veya e-bilet)
  6. Boardin Pass (biniş kartı)
  7. Pasaport Fotokopisi (Kimlik bilgilerinin olduğu öz yüz ve giriş-çıkış mührünün olduğu sayfalar olacak şekilde)
  8. Kurum dışı personel için yürütücü tarafından görevlendirildiğine ilişkin örnek yazı için tıklayınız.
  9. Fakülte Yönetim Kurulu Kararı - FYK (bölüm üzerinden alınan fakülte yönetim kurulu kararı - FYK ekleri ile birlikte).
  10. Rektörlük Oluru (Bölüm üzerinden alınan rektörlük oluru ekleri ile birlikte).

Yurtiçi kongre için;

  1. Yolluk Talep  Dilekçesi
  2. Geçici Görev Yolluğu Bildirgesi tıklayınız.
  3. Katılım Belgesi (fotokopisi katılımcı tarafından imzalanacak.)
  4. Katılım Ücret Belgesi (İlgili bütçe kaleminde ödenek bulunmadığı takdirde katılım ücreti  ödemesi yapılmaz. Ödeme evrağı yabacı dilde ise türkçe çevirisi yapılıp, katılımcı tarafından "tarafımca çevrilmiştir" ibaresi yazılıp imzalanacaktır.)
  5. Kurum dışı personel için yürütücü tarafından görevlendirildiğine ilişkin örnek yazı  için tıklayınız.
  6. Fakülte Yönetim Kurulu Kararı - FYK (bölüm üzerinden alınan fakülte yönetim kurulu kararı - FYK ekleri ile birlikte).
  7. Rektörlük Oluru (bölüm üzerinden alınan rektörlük oluru ekleri ile birlikte)


Alan-Saha Araştırması (yurtiçi) vb. için;

  1. Yolluk Talep  Dilekçesi
  2. Geçici Görev Yolluğu Bildirgesi tıklayınız.
  3. Kurum dışı personel için yürütücü tarafından görevlendirildiğine ilişkin örnek yazı için tıklayınız.
  4. Fakülte Yönetim Kurulu Kararı - FYK (bölüm üzerinden alınan fakülte yönetim kurulu kararı - FYK ekleri ile birlikte)
  5. Rektörlük Oluru (bölüm üzerinden alınan rektörlük oluru ekleri ile birlikte)

Alan-Saha Araştırması (yurtdışı) vb. için;

  1. Yolluk Talep  Dilekçesi
  2. Geçici Görev Yolluğu Bildirgesi tıklayınız.
  3. Uçak Bileti (e-fatura  veya e-bilet)
  4. Boardin Pass (biniş kartı)
  5. Pasaport Fotokopisi (Kimlik bilgilerinin olduğu öz yüz ve giriş-çıkış mührünün olduğu sayfalar olacak şekilde)
  6. Kurum dışı personel için yürütücü tarafından görevlendirildiğine ilişkin örnek yazı için tıklayınız.
  7. Fakülte Yönetim Kurulu Kararı - FYK (bölüm üzerinden alınan fakülte yönetim kurulu kararı - FYK ekleri ile birlikte).
  8. Rektörlük Oluru (bölüm üzerinden alınan rektörlük oluru ekleri ile birlikte)

Formlar

  1. Yolluk Talebi Örnek Dilekçe için tıklayınız. (Seyahat bitiminde ÜBYS üzerinden Birimimize gönderilecektir.)
  2. Geçici Görev Yolluğu Bildirgesi tıklayınız. 
  3. Kurum dışı personel için yürütücü tarafından görevlendirildiğine ilişkin örnek yazı için tıklayınız.
  4. E-Bilet örneği için tıklayınız. (Uçak)




   Avans Talep İşlemleri

(1) Ön ödeme limitleri; 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu, söz konusu Kanun uyarınca çıkarılan mevzuat ve Yılı Bütçe Kanununda özel bütçeli idareler için öngörülen ön ödeme tutarlarını aşmamak kaydıyla TÜSEB tarafından belirlenir.

Alımlar bu limitler dâhilinde proje yöneticisi/yürütücüsü veya görevlendireceği mutemetler tarafından yapılır. Seyahat için yapılacak ön ödeme talepleri diğer ön ödeme taleplerinden bağımsız olarak yapılabilir.

(2) Ön ödeme talepleri, proje bütçesine bağlı olarak ve ekonomik sınıflandırma kodu belirtilmeksizin toplam tutar üzerinden Birime yapılır. Talep edilen ön ödeme tutarı, proje ödeneğinin kontrolünü müteakip harcama yetkilisi tarafından onaylandıktan sonra muhasebe yetkilisince en geç beş işgünü içerisinde ilgililerin banka hesabına aktarılır.

(3) Alınan ön ödemelerin; yurt içi alımlarda en geç üç ay içinde, yurt dışı alımlarda en geç altı ay içinde, seyahatler için alınan ön ödemelerin ise 10/2/1954 tarihli ve 6245 sayılı Harcırah Kanununa göre kapatılması gerekir.

(4) Saha çalışmalarında alınan ön ödemeler çalışma tamamlandıktan sonra en geç 30 gün içinde mahsup edilir. Alınan ön ödeme ile gerçekleştirilecek harcamaların sözleşmede belirtilen proje bitiş tarihinden önce yapılması esastır.

(5) Proje için gerekli olan ve yurt dışından temini zorunlu bulunan malların temini ile ilgili olarak, yüklenicilerin akreditif karşılığı kredi şeklindeki ödemeleri kabul etmemeleri halinde, imzalanan sözleşmede ön ödeme yapılabileceği yönünde hüküm bulunması ve sorumluluğun proje yöneticisinde/yürütücüsünde olması kaydıyla ön ödeme yapılabilir.

(6) Yurt içi alımlarda, zorunlu hallerde teminat alınmaksızın nakit ödeme suretiyle alım yapılabilir. Yurt dışı alımlarda ise zorunlu hallerde teminat alınmaksızın nakit ödemenin yanı sıra kredi kartı yoluyla da alım yapılabilir.

(7) Mahsup işlemi, yapılan harcamaların birim tarafından proje bütçesindeki ekonomik sınıflandırma kodları ile ilişkilendirilmesi ve uygunluğunun kontrolünü müteakip gerçekleştirilir. Mahsup süresi sonunda ön ödeme tutarının en az % 50’si harcanmadan iade edildiği takdirde, TÜSEB tarafından harcanmama gerekçesi istenebilir. Yapılan değerlendirme sonucunda proje yürütücüsünün veya mutemedin ihmal, kusur veya suistimalinin tespiti halinde harcanmayan tutarlar, 21/7/1953 tarihli ve 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanunda belirtilen oranlarda gecikme faizi ile birlikte ilgililerden genel hükümlere göre tahsil edilerek özel hesaba aktarılır.

(8) Mahsup süresi sonunda kapatılmayan ön ödeme tutarlarıyla ilgili olarak yalnızca mahsup süresi içerisinde gerçekleşen harcamalar kabul edilir. Kalan tutarlar, 6183 sayılı Kanunda belirtilen oranlarda gecikme faiziyle birlikte ilgililerden genel hükümlere göre tahsil edilir ve özel hesaba aktarılır.

(9) Bir ön ödemenin usulüne uygun mahsubu yapılmadan yeni ön ödeme yapılmaz. Aynı kişi mutemet olarak aynı anda birden fazla projeden ön ödeme alabilir. Aynı projede birden fazla mutemet tayin edilebilir. Mutemet olarak görevlendirilen her bir kişiye mutemedi olduğu her bir proje için TÜSEB tarafından belirlenen limiti geçmemek ve bu limitler mutemet bazında ayrı ayrı uygulanmak kaydıyla ön ödeme yapılabilir.

(10) Harcama yetkilisinin yazılı izniyle mutemet, üzerindeki ön ödemeyi başka bir mutemede devredebilir. Ön ödemelerin başka bir mutemede devrinde para ve harcama belgelerinin yeni görevlendirilen mutemede teslim edildiğine ilişkin tutanak düzenlenir. Devreden mutemetçe tutanak ve harcama yetkilisinin yazılı izni muhasebe yetkilisine ibraz edilerek ön ödeme kaydının yeni mutemet adına yapılması sağlanır. Tutanağın birer nüshası devreden ve devralan mutemede verilir.

(11) İşin belirlenen süreden önce tamamlanması ya da süresinde tamamlanamayacağının anlaşılması durumlarında bu Yönetmelikte belirlenen süreler beklenilmeksizin ön ödemenin mahsubu yapılır. Mahsup evrakında yer alan fatura veya benzeri belgelerin tamamı ile bu belgelerin icmal listesi (ön ödeme/kesin hesap formu) “Piyasa fiyat araştırması yapılmıştır ve belirtilen taşınır malların muayene ve kabulü yapılarak tam ve kusursuz olarak teslim alınmıştır” şerhi düşülerek proje yöneticisi/yürütücüsü ve/veya varsa araştırmacı tarafından imzalanır.

1. Yolluk Avansı İçin Birimimize Teslim Edilmesi Gereken Evraklar

Birimimize Proje Yürütücüsü tarafından avans talebini içeren dilekçe ekinde;
     -Ön Ödeme Talep Formu  
     -Fakülte/YO Yönetim Kurulu Kararı 
     -Rektörlük Oluru 
     -Kurum dışı personel için Yürütücü tarafından görevlendirildiğine ilişkin yazı


2. Yolluk Avans Kapatma İşlemleri İçin Birimimize Teslim Edilmesi Gereken Evraklar

 
    -Geçici Görev Yolluğu Bildirgesi.
     -Mahsup Kesin Hesap Formu 
     -Katılım Belgesi
     -Katılım Ücreti Belgesi ve Tercümesi
     -Konaklama Faturaları
     -Uçak/Otobüs vb. Bilet (e-fatura ya da e-bilet)
     -Uçak Seyehatleri için Biniş Kartı
     -Pasaport Fotokopisi (Kimlik bilgilerinin olduğu ön yüz ve giriş-çıkış mühürünün olduğu sayfalar.)
      -Fakülte/YO Yönetim Kurulu Kararı (Avans açma işleminde teslim edilen YKK.)
     -Rektörlük Oluru (Avans açma işleminde teslim edilen Rektörlük Oluru.)
     -Kurum dışı personel için Yürütücü tarafından görevlendirildiğine ilişkin yazı

Formlar




MYS Onay İşlemleri


1. Gerçekleştirme Görevlisi Onay İşlemleri
2. Harcama Yetkilisi Onay İşlemleri