Kastamonu Üniversitesi | Geleceğini İnşa Edeceğin Üniversite

TÜBİTAK PROJELERİ


                Hesap Açma İşlemleri


  1. Projenin kabul edilmesinden sonra Tübitak ile imzalanan Proje Sözleşmesi ve Yürütücü tarafından düzenlenecek Kullanıcı Yetkilendirme Formu  "Hesap Açma ve Kullanıcı Yetkilendirme  Dilekçesi" ekinde ÜBYS üzerinden Birimimize gönderilir.

  2. "Hesap Açma ve Kullanıcı Yetkilendirme  Dilekçesi" Birimimize iletildikten sonra  2-3 gün içerisinde gerçekleştirme görevlisi ve harcama yetkilisi olarak tanımlanan personelin e-mail hesabına aktivasyon maili gönderilmektedir. Gelen linkten yeni bir şifre belirleyerek MYS üzerinden yapılacak ödeme işlemlerinde kullanılmak üzere şifrelerin saklanması gerekmektedir. (e-devlet ile giriş seçeneği kullanılmamalıdır.)

   Formlar
  1. Hesap Açma ve Kullanıcı Yetkilendirme Dilekçesi için tıklayınız. (ÜBYS üzerinden gönderilecek.)
  2. Kullanıcı Yetkilendirme Formu için tıklayınız. (Kullanıcı Yetkilendirme Formunda Harcama Yetkilisi Proje Yürütücüsü, Gerçekleştirme Görevlisi ise projede yer alan araştırmacı ya da Kastamonu Üniversitesi personeli yazılabilir. Bursiyer hariç.ÜBYS'ye PDF formatında ekleyiniz.)

    Not:
    Hesap açma işlemleri ve MYS tanımlamaları Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı tarafından yapılmaktadır. Birimimize verilen dilekçe sonrası süreç hakkında Strateji Geliştirme Daire Başkanlığından bilgi alınabilir.

                   Bursiyer SGK Giriş İşlemleri


Projede bursiyer var ise bursiyerlik başlama tarihinden 1 hafta (5 iş günü) önce aşağıda  belirtilen evrakların  SGK Giriş işlemlerinin yapılması için Proje Yürütücüsünün görev yaptığı birime (Enstitü/Fakülte/Yüksekokul/Meslek Yüksek Okulu) teslim edilmesi gerekmektedir.

  1. SGK - Giriş Dilekçesi için tıklayınız.
  2. SGK - Proje Yürütücüsü ve Bursiyer Beyan Formu için tıklayınız.
  3. Beyan ve Taahütname için tıklayınız.
  4. Kimlik Fotokopisi
  5. Öğrenci Belgesi
  6. Müstehaklık Belgesi (e-devlet çıktısı.)








Burs Limitleri Hakkında Duyuru içi tıklayınız.


             Bursiyer SGK Çıkış İşlemleri


Bursiyer SGK çıkış işlemi için "SGK - Çıkış Dilekçesi"  bursiyerlik süresi bitmeden en az 1 hafta (5 iş günü) önce Proje Yürütücüsünün görev yaptığı birime (Enstitü/Fakülte/Yüksekokul/Meslek Yüksek Okulu) teslim edilmelidir.

  1. Bursiyer İlişik Kesme Formu için tıklayınız.  (ÜBYS üzerinden gönderilecek.)

Not: SGK Giriş ve Çıkış işlemleri ile ilgili yasal süreçlerin takibi Proje Yürütücüsü sorumluluğundadır. 



         Burs Ödeme İşlemleri (Yük. Lisans/Doktora)


Burs ödemesleri için SGK Giriş işlemlerinin yapılmış olması gerekmektedir. Burs ödemeleri, SGK girişinin yapıldığı ayı takip eden ay içinde yapılır. Bursiyerin bursunu zamanında alamamasından doğacak yaptırımlardan proje yürütücüsü sorumludur. 

Burs ödemeleri için Birimimize teslim edilmesi gereken belgeler:

1. Bursiyer Bilgi Formu (Yüksek Lisans Doktora Öğrencisi) için tıklayınız.
2. Öğrenci Belgesi (İlgili ayın 25-30'u arasında sonra alınmış, e-devlet çıktısı olabilir.)
3. Kimlik Fotokopisi
4. Öğrencinin, e-devlet sayfasından ilgili ay için alacağı Müstehaklık belgesi.
5. SGK-Sigortalı Hizmet Listesi (Proje Yürütücüsünün görev yaptığı birim  (Enstitü/Fakülte/Yüksekokul/Meslek Yüksek Okulu) tarafından bapdkp@kastamonu.edu.tr adresine mail gönderilecek.)


Not: Projeler kapsamında bursiyerlere, 2547 Sayılı Kanunda tanınan süreler aşılmamak kaydıyla; yüksek lisansta 3 yıla, doktorada 6 yıla, doktora sonrası arştırmada 3 yıla kadar ödeme yapılabilir.

             Burs Ödeme İşlemleri (Lisans Öğrencisi)


Burs ödemesleri için SGK Giriş işlemlerinin yapılmış olması gerekmektedir. Burs ödemeleri, SGK girişinin yapıldığı ayı takip eden ay içinde yapılır. Bursiyerin bursunu zamanında alamamasından doğacak yaptırımlardan proje yürütücüsü sorumludur.


Burs ödemeleri için Birimimize teslim edilmesi gereken belgeler:

  1. Bursiyer Bilgi Formu (Lisans Öğrencisi) için tıklayınız.
  2. Öğrenci Belgesi (İlgili ayın 25'inden sonra alınmış, e-devlet çıktısı olabilir.)
  3. Hazırlık hariç önceki yılların ağırlıklı genel ortalamasını gösterir belge veya bölümünden alınmış hazırlık sınıfı hariç %20 lik dilimine girdiğini gösterir belge.
  4. Kimlik fotokopisi
  5. Öğrencinin, e-devlet sayfasından ilgili ay için alınmış Müstehaklık belgesi.
  6. SGK-Sigortalı Hizmet Listesi (Proje Yürütücüsünün görev yaptığı birim  (Enstitü/Fakülte/Yüksekokul/Meslek Yüksek Okulu) tarafından bapdkp@kastamonu.edu.tr adresine mail gönderilecek.)

Lisans bursiyerinde arana koşullar:

  • Herhangi bir kurum/kuruluşta çalışmama,
  • Türkiye’de kurulu bir yükseköğretim kurumunun lisans programında 3.sınıf ve üzeri öğrencisi olmak,
  • Üniversitenin not sistemi esas olmak üzere, hazırlık hariç önceki yılların ağırlıklı genel not ortalamasının en az 4 üzerinden 2,5 veya 100 üzerinden 65 olması
  • Bölümünde hazırlık sınıfı hariç önceki yıllara ait ağırlıklı genel not ortalamasında ilk %20’lik dilime girmiş olması
  • Bursun devamlılığı için başlangıçtaki şartlar aranmaz ancak, öğrencinin sınıfta kalması durumunda burs kesilir.
  • Bir projede aynı anda en fazla iki lisans öğrencisi bursiyer olarak yer alabilir.


Not: Projeler kapsamında bursiyerlere, 2547 Sayılı Kanunda tanınan süreler aşılmamak kaydıyla; yüksek lisansta 3 yıla, doktorada 6 yıla, doktora sonrası arştırmada 3 yıla kadar ödeme yapılabilir.

               Burs Ödeme İşlemleri (Doktora Sonrası)


Burs ödemeleri için Birimimize teslim edilmesi gereken belgeler:
  1. Bursiyer Bilgi Formu (Doktora Sonrası Araştırmacı) için tıklayınız.
  2. Kimlik Fotokopisi
  3. Mezuniyet Belgesi

Doktora Sonrası Araştırmacı bursiyerinde aranan koşullar:
  • Doktoralı olup herhangi bir kurum/kuruluşta çalışmama
  • Doktora ile tıpta diş hekimliğinde, eczacılıkta ve veteriner hekimlikte uzmanlık veya sanatta yeterlilik derecesinin alındığı tarih ile ilgili programın son başvuru tarihi arasında kalan sürenin 7 yıldan fazla olmaması
  • Doçent ve üstü akademik unvana sahip olmama
Not: Projeler kapsamında bursiyerlere, 2547 Sayılı Kanunda tanınan süreler aşılmamak kaydıyla; yüksek lisansta 3 yıla, doktorada 6 yıla, doktora sonrası arştırmada 3 yıla kadar ödeme yapılabilir.

PTİ (Proje Teşvik İkramiyesi) Ödeme İşlemleri İçin Birimimize teslim edilecek belgeler:

  • PTİ ödeme Talep Yazısı
  • TÜBİTAK PTİ Onay Yazısı
  • Çeşitli Ödemeler Bordrosu için tıklayınız. (PTİ Ödemesi yapılacak kişiler için ayrı düzenlenecek. Kurum dışı personel için süre gelen vergi matrahı 0 (Sıfır) kabul edilerek %15 kesinti yapılır.)  
  • PTİ Ödemeler Listesi
  • İlgili Ay Maaş Bordrosu (Sadece kurum içi personel için teslim edilecektir.)
  • Kimlik Fotokopisi



            Satın Alma İşlemi Öncesi Bilinmesi  Gerekenler

Proje kapsamında yapılan satın alma işlemlerinde faturalar Üniversitemiz Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı adına düzenlenecektir.

Fatura Bilglleri;
Vergi No :5270444266
Vergi Dairesi : Kastamonu Vergi Dairesi 
Adres : Kastamonu Üniversitesi Strateji Geliştirme Daire Başlanlığı  Merkez/KASTAMONU
Açıklama: Proje numarası faturada açıklama/not/bilgi olarak yazılmalıdır.

  • Devlet Harcama Belgeleri Yönetmeliğine göre faturayı düzenleyen firma/firma sahibine  ödeme yapılır. Faturayı düzenleyen firma veya firma sahibi dışında kesinlikle ödeme yapılmaz.(Avans Alımları Hariç)
  • Hizmet alımlarında (Tevkifatlı Faturalarda) fatura, kesim tarihinden itibaren 10 gün içinde BAP Birimine teslim edilmesi gerekmektedir. Gecikmelerden dolayı "Usulsüzlük - Gecikme Faizi" gibi vergi cezaları  uygulanmaktadır. Süresi içinde teslim edilmeyene faturalardan kaynaklanacak idari ve cezai yaptırımlardan proje yürütücüsü sorumludur.
  • BAP birimin sorumluluğu harcama evraklarını ön incelemesinin yapılarak ödeme birimine evraklarının sevk edilmesidir. Diğer işlemler ile ilgili proje yürütücüsünün kullandığı TÜBİTAK sayfasından TÜBİTAK uzmanı ile koordineli olarak işlemlerini takip etmesi kendi sorumluluğundadır.
  • Proje sözleşmesinde belirtildiği üzere proje yürütücüsü projenin idari, mali ve hukuki sorumlusudur.

 Kamu Kurumlarından  Mal ve Hizmet Alım  İşlemleri

"TÜRKİYE BİLİMSEL VE TEKNOLOJİK ARAŞTIRMA KURUMU AR-GE PROJELERİ İHALE YÖNETMELİĞİ" 22/d maddesi uyarınca "İhtiyacın üniversiteler ve kamu kuruluşlarından sağlanabilir olması" durumunda yapılacak iş ve işlemler.

  • Projeniz kapsamında mal veya hizmet alımı yapmadan önce bapdkp@kastamonu.edu.tr  elektronik posta adresimize; satın alma işleminin mahiyetine göre mal alım istek formunu veya hizmet alım istek formunu doldurarak göndermeniz gerekmektedir.
  • Mal alım istek formunda yer alan malzemeler içerisinde teknik türde olanların yanlarına malzemenin türünün de yazılması gerekmektedir. Örneğin bir deney tüpünün yanına labaratuar malzemesi, buharlı yemek kazanının yanına diğer dayanıklı mal ve malzeme alımları vb.
  •  Göndereceğiniz bu bilgilere istinaden elektronik posta adresinize Koordinatörlüğümüz tarafından onay belgesi gönderilecektir. Tarafınıza gönderilen onay belgesi üzerindeki imzalar tamamlanarak koordinatörlüğümüze elden teslim edilmelidir. 
  • Bu işlemlerin ardından Koordinatörlüğümüz tarafından "alıma başlayabilirsiniz" şeklinde bir bilgilendirme maili gönderilecektir. Bu mail tarafınıza gönderildikten sonra firmalardan proforma fatura ya da teklif mektubu alınarak alım süreci başlatılabilecektir. Onay belgesi birimimizce işleme alınmadan kesilen faturaların ödemesinin yapılması mümkün değildir.

Alım Gerçekleştikten Sonra Firmaya Ödeme Yapılabilmesi İçin Birimimize Teslim Edilmesi Gereken Evraklar

 Not: Lütfen evrakları aşağıdaki sıraya göre dizerek ve zımbalamadan teslim ediniz.

1) Mal/Hizmet Alım İstek Belgesi. ( 1 nüsha Islak imzalı olarak teslim edilecek.)

2) Onay belgesi (1 nüsha Islak imzalı olarak teslim edilecek.)

3) Alım yapılacak Kamu Kurumundan  alınan proforma fatura ya da teklif mektubu (1 nüsha)

4) Satın almanın yapıldığı firmadan alınan fatura (Fatura Bilgileri: Kastamonu Üniversitesi Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı, Vergi No:5270444266, proje numarası   faturanın alt kısmında müsait bir yere yazılmalıdır. Fatura  proje yürütücüsü tarafından uygun bir yere isim yazarak imzalanmalıdır.)

 5) Muayene ve Kabul Komisyonu Tutanağı (1 nüsha Islak imzalı olarak teslim edilecek. Mal alımı için ve hizmet alımı için ayrı formatlardaki belge doldurulmalıdır. Fatura ile aynı gün düzenlenmeli. KDV hariç tutar yazılmalı. Proje Yürütücüsü Komisyon Başkanı ve Piyasa Fiyat Araştırma görevlileri dışında 2 kişi üye olarak komisyonda yer almalı.)

 5) Taşınır İşlem Fişi. (Analiz vb. Hizmet Alımlarında Taşınır İşlem Fişi düzenlenmeyecektir.)

      Mal ve Hizmet Satın Alma İşlemleri


 
Projeniz kapsamında mal veya hizmet alımı yapmadan önce bapdkp@kastamonu.edu.tr  elektronik posta adresimize; satın alma işleminin mahiyetine göre mal alım istek formunu veya hizmet alım istek formunu doldurarak göndermeniz gerekmektedir.

Alım yapılacak malzemeler veya hizmetler, projenizde yer alan alım listesiyle birebir aynı olmalıdır. 

Mal alım istek formunda yer alan malzemeler içerisinde teknik türde olanların yanlarına malzemenin türünün de yazılması gerekmektedir. Örneğin bir deney tüpünün yanına labaratuar malzemesi, buharlı yemek kazanının yanına diğer dayanıklı mal ve malzeme alımları vb.

 Göndereceğiniz bu bilgilere istinaden elektronik posta adresinize Koordinatörlüğümüz tarafından onay belgesi gönderilecektir. Tarafınıza gönderilen onay belgesi üzerindeki imzalar tamamlanarak koordinatörlüğümüze elden teslim edilmelidir. Buna istanaden evrakın imza süreçleri tamamlanıp sisteme girişi yapılacaktır.

 Bu işlemlerin ardından Koordinatörlüğümüz tarafından "alıma başlayabilirsiniz" şeklinde bir bilgilendirme maili gönderilecektir. Bu mail tarafınıza gönderildikten sonra firmalardan proforma fatura ya da teklif mektubu alınarak alım süreci başlatılabilecektir. Onay belgesi birimimizce işleme alınmadan kesilen faturaların ödemesinin yapılması mümkün değildir.

 Alım gerçekleştikten sonra firmaya ödeme yapılabilmesi için tarafımıza teslim edilmesi gereken belgeler:

 Not: Lütfen evrakları aşağıdaki sıraya göre dizerek ve zımbalamadan teslim ediniz.

1) Onay belgesi (1 nüsha olarak düzenlenmeli. Piyasa Fiyat Araştırmasında yer alan iki kişi isimlerinin karşısını imzalamalıdırlar).

 2) Piyasa Fiyat Araştırması Tutanağı (1 nüsha,  KDV Hariç Tutarlar yazılmalıdır)

 3) En az 3 ayrı firmadan alınan proforma fatura ya da teklif mektubu,

 4) Satın almanın yapıldığı firmadan alınan fatura;

     -Fatura Bilgileri: Kastamonu Üniversitesi Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı, Vergi No:5270444266,
     -Proje numarası faturanın alt kısmında müsait bir yere yazılmalıdır.
     -Fatura  proje yürütücüsü tarafından uygun bir yere isim yazarak imzalanmalıdır.
     -Hizmet Alımlarında KDV dahil tutar 2.000,00 TL'yi aşıyor ise KDV Tevkifatına Tabidir. KDV Genel Uygulama Tebliğine Göre Tevkifat Fatura'da belirtilmelidir. Kamu  kurumlarından yapılacak hizmet alımları ise tevkifattan muaftır.

 5) 5.000-TL'nin üzerindeki alımlarda Kastamonu Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinatörlüğüne hitaben alınacak olan güncel "Vergi Borcu Yoktur" Belgesi.

 6) Muayene ve Kabul Komisyonu Tutanağı (1 nüsha olarak, mal alımı için ve Hizmet alımı için ayrı formatlardaki belge doldurulmalıdır. Fatura ile aynı gün düzenlenmelidir ve KDV hariç tutar yazılmalıdır. Proje Yürütücüsü Komisyon Başkanı ve Piyasa Fiyat Araştırma görevlileri dışında 2 kişi üye olarak komisyonda yer alacak.)

 7) Satın alınan demirbaş ve sarf malzemelerin Fakültenizin / Yüksek Okulunuzun taşınır kaydına girmesi gerekmektedir. Bu işlemi çalıştığınız birimdeki taşınır kayıt yetkilisi yapacaktır. (2 nüsha Taşınır Giriş Fişi). Taşınır İşlem Fişindeki teslim alan ve teslim eden kısımları doldurulup imzalanmalıdır. Ayrıca ilgili taşınır görevlisinden alıncak tüketim çıkış ve devir giriş-çıkış belgeleri de (2nüsha)  ödeme evraklarına eklenmelidir.


Örnek Formlar


                                               
                                                      Yurtdışı Kongre/Sempozyum Ödemeleri

1.Geçici Görev Yolluğu Talep Yazısı için tıklayınız.  

2.Geçici Görev Yolluğu Bildirgesi için tıklayınız.

3.Katılım Belgesi (fotokopisi katılımcı tarafından imzalanacak.)

4.Katılım Ücret Belgesi (İlgili bütçe kaleminde ödenek bulunmadığı takdirde katılım ücreti  ödemesi yapılmaz. Ödeme evrağı yabancı dilde ise türkçe çevirisi yapılıp, katılımcı tarafından "tarafımca çevrilmiştir" ibaresi yazılıp imzalanacaktır.)

5.Uçak Bileti (e-fatura  veya e-bilet)

6.Boardin Pass (biniş kartı)

7.Pasaport Fotokopisi (Kimlik bilgilerinin olduğu öz yüz ve giriş-çıkış mührünün olduğu sayfalar olacak şekilde)

8.Kurum dışı personel için yürütücü tarafından görevlendirildiğine ilişkin örnek yazı için tıklayınız.

9.Fakülte Yönetim Kurulu Kararı - FYK (bölüm üzerinden alınan fakülte yönetim kurulu kararı - FYK ekleri ile birlikte).

10. Rektörlük Oluru (Bölüm üzerinden alınan rektörlük oluru ekleri ile birlikte).

11. Var ise  Konaklama Faturası


                                                   Yurtiçi Kongre/Sempozyum Ödemeleri

1.Geçici Görev Yolluğu Talep Yazısı için tıklayınız.  (Özel araç ile yapılan yolculuklarda görevlendirme tarihlerindeki benzin fişi ortalama tutarları üzerinden hesaplama yapılacaktır. Mazot/LPG alınması durumunda  ilgili tarihlerdeki ortalama benzin fiyatı baz alınarak hesaplama yapılır).  
 
 2.Geçici Görev Yolluğu Bildirgesi tıklayınız. 

3.Katılım Belgesi (fotokopisi katılımcı tarafından imzalanacak.)

4.Katılım Ücret Belgesi (İlgili bütçe kaleminde ödenek bulunmadığı takdirde katılım ücreti  ödemesi yapılmaz. Ödeme evrağı yabacı dilde ise türkçe çevirisi yapılıp, katılımcı tarafından "tarafımca çevrilmiştir" ibaresi yazılıp imzalanacaktır.)

5.Yolluk Ödemelerinde proje yürütücüsü tarafından görevlendirildiğine dair yazı.(Kurum dışı personel için yürütücü tarafından görevlendirildiğine ilişkin yazı.)

6.Fakülte Yönetim Kurulu Kararı - FYK (bölüm üzerinden alınan fakülte yönetim kurulu kararı - FYK ekleri ile birlikte).

7.Rektörlük Oluru (bölüm üzerinden alınan rektörlük oluru ekleri ile birlikte)

8.Var ise  Konaklama Faturası

                                                                 
                                                           Alan-Saha Araştırması (yurtiçi) vb. için;

1.Geçici Görev Yolluğu Talep Yazısı için tıklayınız.  (Özel araç ile yapılan yolculuklarda görevlendirme tarihlerindeki benzin fişi ortalama tutarları üzerinden hesaplama yapılacaktır. Mazot/LPG alınması durumunda  ilgili tarihlerdeki ortalama benzin fiyatı baz alınarak hesaplama yapılır).

2.Geçici Görev Yolluğu Bildirgesi tıklayınız.

3.Yolluk Ödemelerinde proje yürütücüsü tarafından görevlendirildiğine dair yazı.(Kurum dışı personel için yürütücü tarafından görevlendirildiğine ilişkin yazı.)

4.Fakülte Yönetim Kurulu Kararı - FYK (bölüm üzerinden alınan fakülte yönetim kurulu kararı - FYK ekleri ile birlikte)

5.Rektörlük Oluru (bölüm üzerinden alınan rektörlük oluru ekleri ile birlikte)

6.Var ise  Konaklama Faturası

-Not: Yapılan Alan-Saha Araştırması seyahatlerinde her 100 kilometre için 6 (altı) litre kurşunsuz benzin ücreti karşılığı yol gideri ödenir.(İlgili tarihleri kapsayan akaryakıt fişi beyan edilmesi gerekmektedir.)

                                                       
                                                            Alan-Saha Araştırması (yurtdışı) vb. için;

1.Geçici Görev Yolluğu Talep Yazısı için tıklayınız.  

2.Geçici Görev Yolluğu Bildirgesi tıklayınız.

3.Uçak Bileti (e-fatura  veya e-bilet)

4.Boardin Pass (biniş kartı)

5.Pasaport Fotokopisi (Kimlik bilgilerinin olduğu öz yüz ve giriş-çıkış mührünün olduğu sayfalar olacak şekilde)

6.Yolluk Ödemelerinde proje yürütücüsü tarafından görevlendirildiğine dair yazı.(Kurum dışı personel için yürütücü tarafından görevlendirildiğine ilişkin yazı.)

7.Fakülte Yönetim Kurulu Kararı - FYK (bölüm üzerinden alınan fakülte yönetim kurulu kararı - FYK ekleri ile birlikte).

8.Rektörlük Oluru (bölüm üzerinden alınan rektörlük oluru ekleri ile birlikte)

9. Var ise  Konaklama Faturası


 
  Yurtdışı Yolluk Gündelik Tutarları

  1.TÜBİTAK Yurtiçi Gündelik Tutarları için tıklayınız.

  2.Yurtdışı Gündelik Tutarlarına İlişkin Cumhurbaşkanı Kararı  için tıklayınız.


Formlar

1.Yolluk Ödemelerinde proje yürütücüsü tarafından görevlendirildiğine dair yazı.(Kurum dışı personel için yürütücü tarafından görevlendirildiğine ilişkin yazı.)

2.Geçici Görev Yolluğu Bildirgesi Yurtiçi için tıklayınız.

3.Geçici Görev Yolluğu Bildirgesi Yurtdışı için tıklayınız.

4.E-Bilet örneği için tıklayınız.

5.Geçici Görev Yolluğu Talep Yazısı


1.Harcırah ödenebilmesinin şartları nelerdir?

  • Harcırah ödenebilmesi için seyahatin projede öngörülmüş ve gerekli ödeneğinin proje bütçesinde yer alması gerekmektedir. 
  • Seyahate ilişkin Kurum personelinin izin işlemleri Kurumun uygulamaları doğrultusunda gerçekleştirilir. 
  • Proje personeli arasında başka kuruluşun personeli olması halinde, bu kişilerin seyahat için kuruluşundan izin alması kendi sorumluluklarında olup, seyahat harcamalarında bu iznin alınması aranmaz. 

2. Projede kimlere harcırah ödemesi yapılır? 

  • Seyahatin projede öngörülmüş olması şartı ile proje personeline harcırah ödenir. Ancak seyahatin gerektirmesi halinde proje personeli dışındaki kişilerin harcırahları proje kapsamında ödenebilir. 

3.Proje kapsamında yapılacak seyahatlerde hangi araç gideri ödenir?

  • Seyahatlerde uçak dahil mutad araç giderleri ödenir. (Projede ek ödeneğe sebep vermemek kaydıyla yapılacak seyahatlerde uçak kullanımı onaya tabi değildir.)

4.Özel araç ile yapılan seyahatin ödemesi ve belgelendirilmesi nasıl yapılır?

  • Yapılan şehirlerarası seyahatlerde her 100 kilometre için 6 (altı) litre kurşunsuz benzin ücreti karşılığı yol gideri ödenir. Ödemeye esas olan belge, geçici görev yolluğu bildirgesidir. Bildirgede yol gideri kısmına yapılan kilometreye bağlı olarak hesaplanan yakıt gideri beyan edilir. Seyahat sırasında kullanılan özel araca alınan yakıt fişleri hesaplanan yakıt giderinin altında olmamak kaydıyla bilgi için bildirgeye eklenir.
5. Yurtdışı harcırah için avans verilecekse avansın TL cinsinden tutarı nasıl hesaplanır?

  • Yabancı para cinsinden avans tutarının tahakkuk tarihindeki Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankasınca ilan edilen efektif satış kuruyla çarpılması sonucu bulunur. Avans ilgiliye TL cinsinden ödenir. Avansın mahsup işlemlerinde ise ilgiliye ödenme tarihindeki Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankasınca ilan edilen efektif satış kuru esas alınır.

6 .Yurtdışı harcırah için avans verilmemiş ise, yurtdışı gündeliklerin TL cinsinden tutarı nasıl hesaplanır ?

  • Yabancı para cinsinden gündelik tutarınınbeyanname düzenlenme tarihindeki Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankasınca ilan edilen döviz satış kuruyla çarpılması sonucunda bulunur. 
  • Yabancı para cinsinden, müstehak olunan harcırah tutarının avans tutarından fazla olması halinde ise fazla olan kısım için, beyanname düzenlemöe tarihindeki TCMB tarafından ilan edilen döviz satış kuru esas alınır.






             Avans Talep İşlemleri

  • TÜBİTAK Projeleri kapsamında talep edilen avans giderleri; gerçekleştirme işlemlerinin tamamlanması beklenilemeyecek ivedi veya zorunlu giderlerden olması durumunda sadece hizmet alımı (analiz ücretleri, bakım onarım, işçilik, taşıt kirası), yolluk ve yakıt için alınabilir. Makine/ Teçhizat Alımı ve Laboratuvar Malzemesi ile Kimyevi ve Temrinlik Malzeme Alımlarında istek fişi düzenlenmesi gerekmektedir.

  • Mutemedin avansın verildiği tarihten itibaren en geç 5 gün içinde satın almaya başlaması gerekli olup, Avans verilmesini gerektiren ihtiyaçların ortadan kalkması halinde avansın veya kullanılmayan artıkların, son harcama tarihini takip eden 3 iş günü içinde bekletilmeden muhasebe birimi vezne veya banka hesaplarına iadesiyle mahsubunu yaparak hesabını kapatmak zorundadır.

  • Ön ödeme talepleri, proje bütçesine bağlı olarak ve ekonomik sınıflandırma kodu belirtilmeksizin toplam tutar üzerinden birime yapılır. Talep edilen ön ödeme tutarı, proje ödeneğinin kontrolünü müteakip, harcama yetkilisi tarafından onaylandıktan sonra muhasebe yetkilisince en geç dört işgünü içerisinde ilgililerin banka hesabına aktarılır.
  • Bir ön ödemenin usulüne uygun mahsubu yapılmadan yeni ön ödeme yapılmaz.

Alınan ön ödemeler;

  • Yurt içi alımlarda en geç iki ay içinde,
  • Yurt dışı alımlarda en geç altı ay içinde,
  • Seyahatler için ayrıca alınan ön ödemelerin ise seyahat bitiminden (önceden yapılmış bir programa bağlı olarak ve aralarındaki süre on günü geçmeyecek periyotlar halinde birden fazla yapılan seyahatler tek bir seyahat olarak kabul edilir.) sonra otuz gün içinde kapatılması gerekir.
  •  Arkeolojik kazı çalışmaları gibi uzun süreli saha çalışmalarında alınan ön ödemeler altı ay içinde mahsup edilebilir. Alınan ön ödeme ile gerçekleştirilecek harcamaların sözleşmede belirtilen proje bitiş tarihinden önce yapılması esastır.
  • Mahsup süresi sonunda ön ödeme tutarının en az % 50'si harcanmadan iade edildiği takdirde harcanamama gerekçeleri TÜBİTAK tarafından istenebilir ve sonucunda yürütücünün veya mutemedin ihmal, kusur veya suiistimalinin tespiti halinde harcanmayan tutarlara 6183 sayılı Kanuna göre gecikme zammı oranında faiz uygulanarak bu tutarlar ilgililerden tahsil edilir ve özel hesaba yatırılır.
  • Harcamaların belgelendirilmesinde TÜBİTAK tarafından belirlenen form ve belgeler kullanılır. Bunun dışında Merkezi Yönetim Harcama Belgeleri Yönetmeliği kıyasen uygulanabilir.


1. Yolluk Avansı İçin Birimimize Teslim Edilmesi Gereken Evraklar

Birimimize Proje Yürütücüsü tarafından avans talebini içeren dilekçe ekinde;
     -Ön Ödeme Talep Formu için tıklayınız.  
     -Fakülte/YO Yönetim Kurulu Kararı 
     -Rektörlük Oluru 
     -Kurum dışı personel için Yürütücü tarafından görevlendirildiğine ilişkin yazı için tıklayınız.


2. Yolluk Avans Kapatma İşlemleri İçin Birimimize Teslim Edilmesi Gereken Evraklar

 
    -Geçici Görev Yolluğu Bildirgesi.
     -Mahsup Kesin Hesap Formu İçin tıklayınız.
     -Katılım Belgesi
     -Katılım Ücreti Belgesi ve Tercümesi
     -Konaklama Faturaları
     -Uçak/Otobüs vb. Bilet (e-fatura ya da e-bilet)
     -Uçak Seyehatleri için Biniş Kartı
     -Pasaport Fotokopisi (Kimlik bilgilerinin olduğu ön yüz ve giriş-çıkış mühürünün olduğu sayfalar.)
      -Fakülte/YO Yönetim Kurulu Kararı (Avans açma işleminde teslim edilen YKK.)
     -Rektörlük Oluru (Avans açma işleminde teslim edilen Rektörlük Oluru.)
     -Kurum dışı personel için Yürütücü tarafından görevlendirildiğine ilişkin yazı için tıklayınız.

Formlar