Kastamonu Üniversitesi | Geleceğini İnşa Edeceğin Üniversite

AB PROJELERİ

                                 Hesap Açma İşlemleri


1. Projenin kabul edilmesinden sonra imzalanan Proje Sözleşmesi,  "Hesap Açma Dilekçesi" ekinde ÜBYS üzerinden Birimimize gönderilir.

2.Ödeme yapılacak Yürütücü ve Araştırmacılar kendileri adına Ziraat Bankasından EURO hesabı açmaları gerekmektedir.

3.Projede yapılan harcamaların ödemeye gönderilmesi için MYS'de (Muhasebe Yönetim Sistemi) Ödeme Emri Belgesi düzenlenmesi gerekmektedir. Proje Yürütücüsü MYS'ye  giriş yapabilmek için Harcama Yetkilisi olarak kendisini, Gerçekleştirme Görevlisini olarak ise belirleyeceği bir kişiyi ( Gerçekleştirme Görevlisi projede araştırmacı olarak çalışan veya Kastamonu Üniversitesi personeli herhangi biri olabilir. Bursiyer hariç) belirleyerek Kullanıcı Yetkilendirme Formunu doldurup  BAP Koordinasyon Birimi e-mail hesabına (bapdkp@kastamonu.edu.tr) göndermesi gerekmektedir. 

4.Kullanıcı Yetkilendirme Formunun BAP Kdinasyon Birimine iletilmesine müteakip 2-3 gün içerisinde gerçekleştirme görevlisi ve harcama yetkilisi olarak tanımlanan personelin e-mail hesabına aktivasyon maili gönderilmektedir. Gelen linkten yeni bir şifre belirleyerek MYS üzerinden yapılacak ödeme işlemlerinde kullanılmak üzere şifrelerin saklanması gerekmektedir. (e-devlet ile giriş seçeneği kullanılmamalıdır.)
   Formlar
  1. Kullanıcı Yetkilendirme Formu için tıklayınız. (Kullanıcı Yetkilendirme Formunda Harcama Yetkilisi Proje Yürütücüsü, Gerçekleştirme Görevlisi ise projede yer alan araştırmacı ya da Kastamonu Üniversitesi personeli yazılabilir.Bursiyer hariç.)

    Not:
    Hesap açma işlemleri Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı tarafından yapılmaktadır. Birimimize verilen dilekçe sonrası süreç hakkında Strateji Geliştirme Daire Başkanlığından bilgi alınabilir.

    Araştırmacılara Yapılacak Ödeme  İşlemleri

Proje Yürütücüsü tarafından araştırmacılara yapılacak ödeme talebini içeren dilekçe ve ekleri (Ödeme yapılacak personelin ilgili aya ait bordroları ve çalışmaları gösteren zaman çizelgesi.) ÜBYS  üzerinden birimimize gönderilir.

ÖRNEK FORMLAR

  1. Dilekçe örneği için tıklayınız.
  2. Bordro örneği için tıklayınız.
  3. Zaman Çizelgesi örneği için tıklayınız. (Zaman çizelgesi ödeme yapılacak yürütücü ve araştırmacılar için ayrı ayrı oluşturulacak. Zaman çizelgeleri Türkçe ve İngilizce olarak hazırlanarak Araştırmacı, Yürütücü ve Rektör tarafından imzalanacak.)

     Proje Ortaklarına Pay Aktarımı

Proje Yürütücüsü iç ortaklık sözleşme hükümlerine göre Proje  Sözleşmesi, İç Ortaklık Sözleşmeleri (Türkçe ve İngilizce) ve Pay Aktarım Bilgileri Tablosunun ek olduğu dilekçeyi ÜBYS üzerinden birimimize göndermelidir.

Örnek Formlar

  1. Örnek Dilekçe için tıklayınız.(ÜBYS üzerinden gönderilecek.)
  2. Pay Aktarım Bilgileri Tablosu

                 KDV Muafiyet İşlemleri

  1. Proje yürütücüsü kendi turna hesabından sisteme giriş yapıp (https://turna.ua.gov.tr/turna/index.jsp) Üniversitenin projeleri kısmında kendi projesini bulup sağ tıklayarak  sözleşme ve kurum ismini soran ekranı açıp  bu ekranda ilgili ortağı seçip KDV formu dolduracak. Formu doldurduktan sonra gönder tuşuna basarak formu e-imzaya gönderecektir.
  2. E-imza süreci tamamlandıktan sonra KDV İstisna Setifikası alınması için  Proje Yürütücüsünün imzalı KDV Bilgi Formunu ve Hibe Sözleşmesini  üst yazı ile Strateji Geliştirme Daire Başkanlığına göndermesi gerekmektedir.
  3.  24 Nisan 2023 – Sayı : 32170 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan "TÜRKİYE - AVRUPA BİRLİĞİ KATILIM ÖNCESİ YARDIM ARACI (IPA III) MALİ ÇERÇEVE ORTAKLIK ANLAŞMASI GENEL TEBLİĞİ (SIRA NO:1) " tebliğe istinaden 15.000,00 TL altında yapılan alımlarda tedarikçi ile tedarik sözleşmesi yapılması aranmaksınız tedarikçiye "Gelir Vergisi İstisna Sertifikası" ibrazı ve onaylı örneğinin verilmesi sureti ile KDV muafiyeti uygulanacaktır.
Örnek Formlar

  1. Örnek üst yazı için tıklayınız.
  2. .Örnek Bilgi Formu için tıklayınız.



                                         Eşik Değerler

      Mal ve Hizmet Satın Alma İşlemleri


Satın Alma Süreci İş Akışı

Projeniz kapsamında mal veya hizmet alımı yapmadan önce bapdkp@kastamonu.edu.tr  elektronik posta adresimize; satın alma işleminin mahiyetine göre mal alım istek formunu veya hizmet alım istek formunu doldurarak göndermeniz gerekmektedir.

Alım yapılacak malzemeler veya hizmetler, projenizde yer alan alım listesiyle birebir aynı olmalıdır. 

Mal alım istek formunda yer alan malzemeler içerisinde teknik türde olanların yanlarına malzemenin türünün de yazılması gerekmektedir. Örneğin bir deney tüpünün yanına labaratuar malzemesi, buharlı yemek kazanının yanına diğer dayanıklı mal ve malzeme alımları vb.

 Göndereceğiniz bu bilgilere istinaden elektronik posta adresinize Koordinatörlüğümüz tarafından onay belgesi gönderilecektir. Tarafınıza gönderilen onay belgesi üzerindeki imzalar tamamlanarak koordinatörlüğümüze elden teslim edilmelidir. Buna istanaden evrakın imza süreçleri tamamlanıp sisteme girişi yapılacaktır.

 Bu işlemlerin ardından Koordinatörlüğümüz tarafından "alıma başlayabilirsiniz" şeklinde bir bilgilendirme maili gönderilecektir. Bu mail tarafınıza gönderildikten sonra firmalardan proforma fatura ya da teklif mektubu alınarak alım süreci başlatılabilecektir. Onay belgesi birimimizce işleme alınmadan kesilen faturaların ödemesinin yapılması mümkün değildir.


Alım gerçekleştikten sonra firmaya ödeme yapılabilmesi için tarafımıza teslim edilmesi gereken belgeler:

 Not: Lütfen evrakları aşağıdaki sıraya göre dizerek ve zımbalamadan teslim ediniz.

 1. Onay belgesi (1 nüsha olarak düzenlenmeli.)

 2. Piyasa Fiyat Araştırması Tutanağı (1 nüsha,  KDV Hariç Tutarlar yazılmalıdır)

 3. En az 3 ayrı firmadan alınan proforma fatura ya da teklif mektubu, (Her firma için 1 Nüsha düzenlenmesli.)

 4. Satın almanın yapıldığı firmadan alınan fatura (1Nüsha düzenlenmeli.)

                  -Fatura Bilgileri: Kastamonu Üniversitesi Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı, Vergi No:5270444266, proje numarası faturaya  yazılmalıdır.

                  -Fatura  proje yürütücüsü tarafından uygun bir yere isim yazarak imzalanmalıdır.

                  -Fatura TL cinsinden kesilmelidir.
                 
                   -Ödeme yapılacak firmanın EURO hesabının bulunması gerekmektedir.)

                  -8.000,00 TL üzerinde alımlarda KDV İstisnasından faydalanmak için Tedarik Sözleşmesi yapılmalıdır.

 5. 5.000-TL'nin üzerindeki alımlarda Kastamonu Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinatörlüğüne hitaben alınacak olan güncel "Vergi Borcu Yoktur" Belgesi.

 6. Muayene ve Kabul Komisyonu Tutanağı (1 nüsha olarak, mal alımı için ve Hizmet alımı için ayrı formatlardaki belge doldurulmalıdır. Fatura ile aynı gün düzenlenmelidir ve KDV hariç tutar yazılmalıdır. Proje Yürütücüsü Komisyon Başkanı ve Piyasa Fiyat Araştırma görevlileri dışında 2 kişi üye olarak komisyonda yer alacak.)

 7. Satın alınan demirbaş ve sarf malzemelerin Fakültenizin / Yüksek Okulunuzun taşınır kaydına girmesi gerekmektedir. Bu işlemi çalıştığınız birimdeki taşınır kayıt yetkilisi yapacaktır. (2 nüsha Taşınır Giriş Fişi). Taşınır İşlem Fişindeki teslim alan ve teslim eden kısımları doldurulup imzalanmalıdır. Ayrıca ilgili taşınır görevlisinden alıncak tüketim çıkış ve devir giriş-çıkış belgeleri de (2nüsha)  ödeme evraklarına eklenmelidir.


Örnek Formlar


    Satın Alma İşlemi Öncesi Bilinmesi Gerekenler


  • Projeniz kapsamında mal veya hizmet alımı yapmadan önce bapdkp@kastamonu.edu.tr  elektronik posta adresimize; satın alma işleminin mahiyetine göre mal alım istek formunu veya hizmet alım istek formunu doldurarak göndermeniz gerekmektedir.
  • Alım yapılacak malzemeler veya hizmetler, projenizde yer alan alım listesiyle birebir aynı olmalıdır. 
  • Mal alım istek formunda yer alan malzemeler içerisinde teknik türde olanların yanlarına malzemenin türünün de yazılması gerekmektedir. Örneğin bir deney tüpünün yanına labaratuar malzemesi, buharlı yemek kazanının yanına diğer dayanıklı mal ve malzeme alımları vb.

    Göndereceğiniz bu bilgilere istinaden elektronik posta adresinize Koordinatörlüğümüz tarafından onay belgesi gönderilecektir. Tarafınıza gönderilen onay belgesi üzerindeki imzalar tamamlanarak koordinatörlüğümüze elden teslim edilmelidir. Buna istanaden evrakın imza süreçleri tamamlanıp sisteme girişi yapılacaktır.
  • Bu işlemlerin ardından Koordinatörlüğümüz tarafından "alıma başlayabilirsiniz" şeklinde bir bilgilendirme maili gönderilecektir. Bu mail tarafınıza gönderildikten sonra firmalardan proforma fatura ya da teklif mektubu alınarak alım süreci başlatılabilecektir. Onay belgesi birimimizce işleme alınmadan kesilen faturaların ödemesinin yapılması mümkün değildir.

Alım gerçekleştikten sonra firmaya ödeme yapılabilmesi için tarafımıza teslim edilmesi gereken belgeler:

 Not: Lütfen evrakları aşağıdaki sıraya göre dizerek ve zımbalamadan teslim ediniz.

1) Onay belgesi (1 nüsha olarak düzenlenmeli.)

 2) Alım yapılacak Kamu Kurumundan  alınan proforma fatura ya da teklif mektubu,

 3) Satın almanın yapıldığı firmadan alınan fatura (Fatura Bilgileri: Kastamonu Üniversitesi Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı, Vergi No:5270444266, proje numarası   faturanın alt kısmında müsait bir yere yazılmalıdır. Fatura  proje yürütücüsü tarafından uygun bir yere isim yazarak imzalanmalıdır.)

 4) Muayene ve Kabul Komisyonu Tutanağı (1 nüsha olarak, mal alımı için ve Hizmet alımı için ayrı formatlardaki belge doldurulmalıdır. Fatura ile aynı gün düzenlenmelidir ve KDV hariç tutar yazılmalıdır. Proje Yürütücüsü Komisyon Başkanı ve Piyasa Fiyat Araştırma görevlileri dışında 2 kişi üye olarak komisyonda yer alacak.)

 5) Satın alınan demirbaş ve sarf malzemelerin Fakültenizin / Yüksek Okulunuzun taşınır kaydına girmesi gerekmektedir. Bu işlemi çalıştığınız birimdeki taşınır kayıt yetkilisi yapacaktır. Hizmet Alımlarında Taşınır İşlem Fişi düzenlenmez..(2 nüsha Taşınır Giriş Fişi). Taşınır İşlem Fişindeki teslim alan ve teslim eden kısımları doldurulup imzalanmalıdır. Ayrıca ilgili taşınır görevlisinden alıncak tüketim çıkış ve devir giriş-çıkış belgeleri de (2nüsha)  ödeme evraklarına eklenmelidir.

  Yolluk-Görevlendirme Ödemeleri Öncesi Bilinmesi Gerekenler

Proje kapsamında yapılacak seyahatlerde;

  1. Gündelikler varsa proje sözleşmesinde belirtilen hükümlere göre ödenir
  2. Proje sözleşmesinde herhangi bir hüküm bulunmaması halinde, yurtiçi seyahatler için 10/2/1954 tarih ve 6245 sayılı Harcırah Kanununun 33 üncü maddesinin (a) fıkrasına göre müstahak olunan gündeliğin iki katı ödenir.
  3. Proje sözleşmesinde herhangi bir hüküm bulunmaması halinde, Yurt dışı seyahatler için ise Harcırah Kanunu hükümleri uygulanır.
  4. Konaklama ücretleri belgelendirilmek şartıyla Harcırah Kanununun 33 üncü maddesinin (a) fıkrasına göre müstahak olunan tutarın dört katı, belge tutarını geçmemek şartıyla ayrıca ödenir.

                   Yolluk-Görevlendirme  Ödemeleri


Yurtdışı kongre için;


  1. Yolluk Talebi Örnek Dilekçe için tıklayınız.
  2. Geçici Görev Yolluğu Bildirgesi için tıklayınız.
  3. Katılım Belgesi (fotokopisi katılımcı tarafından imzalanacak.)
  4. Katılım Ücret Belgesi (İlgili bütçe kaleminde ödenek bulunmadığı takdirde katılım ücreti  ödemesi yapılmaz. Ödeme evrağı yabancı dilde ise türkçe çevirisi yapılıp, katılımcı tarafından "tarafımca çevrilmiştir" ibaresi yazılıp imzalanacaktır.)
  5. Uçak Bileti (e-fatura  veya e-bilet)
  6. Boardin Pass (biniş kartı)
  7. Pasaport Fotokopisi (Kimlik bilgilerinin olduğu öz yüz ve giriş-çıkış mührünün olduğu sayfalar olacak şekilde)
  8. Kurum dışı personel için yürütücü tarafından görevlendirildiğine ilişkin örnek yazı için tıklayınız.
  9. Fakülte Yönetim Kurulu Kararı - FYK (bölüm üzerinden alınan fakülte yönetim kurulu kararı - FYK ekleri ile birlikte).
  10. Rektörlük Oluru (Bölüm üzerinden alınan rektörlük oluru ekleri ile birlikte).

Yurtiçi kongre için;

  1. Yolluk Talebi Örnek Dilekçe için tıklayınız.
  2. Geçici Görev Yolluğu Bildirgesi tıklayınız.
  3. Katılım Belgesi (fotokopisi katılımcı tarafından imzalanacak.)
  4. Katılım Ücret Belgesi (İlgili bütçe kaleminde ödenek bulunmadığı takdirde katılım ücreti  ödemesi yapılmaz. Ödeme evrağı yabacı dilde ise türkçe çevirisi yapılıp, katılımcı tarafından "tarafımca çevrilmiştir" ibaresi yazılıp imzalanacaktır.)
  5. Kurum dışı personel için yürütücü tarafından görevlendirildiğine ilişkin örnek yazı  için tıklayınız.
  6. Fakülte Yönetim Kurulu Kararı - FYK (bölüm üzerinden alınan fakülte yönetim kurulu kararı - FYK ekleri ile birlikte).
  7. Rektörlük Oluru (bölüm üzerinden alınan rektörlük oluru ekleri ile birlikte)


Alan-Saha Araştırması (yurtiçi) vb. için;

  1. Yolluk Talebi Örnek Dilekçe için tıklayınız.
  2. Geçici Görev Yolluğu Bildirgesi tıklayınız.
  3. Kurum dışı personel için yürütücü tarafından görevlendirildiğine ilişkin örnek yazı için tıklayınız.
  4. Fakülte Yönetim Kurulu Kararı - FYK (bölüm üzerinden alınan fakülte yönetim kurulu kararı - FYK ekleri ile birlikte)
  5. Rektörlük Oluru (bölüm üzerinden alınan rektörlük oluru ekleri ile birlikte)

Alan-Saha Araştırması (yurtdışı) vb. için;

  1. Yolluk Talebi Örnek Dilekçe için tıklayınız.
  2. Geçici Görev Yolluğu Bildirgesi tıklayınız.
  3. Uçak Bileti (e-fatura  veya e-bilet)
  4. Boardin Pass (biniş kartı)
  5. Pasaport Fotokopisi (Kimlik bilgilerinin olduğu öz yüz ve giriş-çıkış mührünün olduğu sayfalar olacak şekilde)
  6. Kurum dışı personel için yürütücü tarafından görevlendirildiğine ilişkin örnek yazı için tıklayınız.
  7. Fakülte Yönetim Kurulu Kararı - FYK (bölüm üzerinden alınan fakülte yönetim kurulu kararı - FYK ekleri ile birlikte).
  8. Rektörlük Oluru (bölüm üzerinden alınan rektörlük oluru ekleri ile birlikte)

Formlar

  1. Yolluk Talebi Örnek Dilekçe için tıklayınız. (Seyahat bitiminde ÜBYS üzerinden Birimimize gönderilecektir.)
  2. Yurtiçi Geçici Görev Yolluğu Bildirgesi tıklayınız. 
  3. Yurtdışı Geçici Görev Yolluğu Bildirgesi İçin Tıklayınız.
  4. Kurum dışı personel için yürütücü tarafından görevlendirildiğine ilişkin örnek yazı için tıklayınız.
  5. E-Bilet örneği için tıklayınız. (Uçak)




      Avans Talep İşlemleri

  • Proje kapsamında verilecek avanslar ve yapılacak ödemeler, proje yürütücüsünün karar veya talimatı çerçevesinde sınırlamaya tabi olmaksızın yapılır.
  • Mal veya hizmet alımı için verilecek avanslar, proje mutemedine verilir. Mutemet görevlendirilmesine ilişkin yazıda, mal veya hizmetin ne kadar süre içinde alınacağı ve avansın hangisüre içinde mahsup edileceği belirtilir.
  • Proje yürütücüsü, yukarıda yeralan kuralla rçerçevesinde kendisi de avans kullanabilir. 
  • Avanslar en geç bir ay içinde kapatılmalıdır.

1. Yolluk Avansı İçin Birimimize Teslim Edilmesi Gereken Evraklar

Birimimize Proje Yürütücüsü tarafından avans talebini içeren dilekçe ekinde;
     -Avrupa Birliği Projeleri Ön Ödeme  Talep Formu   
     -Harcama Pusulası
     -Fakülte/YO Yönetim Kurulu Kararı 
     -Rektörlük Oluru 
     -Kurum dışı personel için Yürütücü tarafından görevlendirildiğine ilişkin yazı.


2. Yolluk Avans Kapatma İşlemleri İçin Birimimize Teslim Edilmesi Gereken Evraklar

 
     -Geçici Görev Yolluğu Bildirgesi.
      -Mahsup/Kesin Hesap Formu
     -Katılım Belgesi
     -Katılım Ücreti Belgesi ve Tercümesi
     -Konaklama Faturaları
     -Uçak/Otobüs vb. Bilet (e-fatura ya da e-bilet)
     -Uçak Seyehatleri için Biniş Kartı
     -Pasaport Fotokopisi (Kimlik bilgilerinin olduğu ön yüz ve giriş-çıkış mühürünün olduğu sayfalar.)
      -Fakülte/YO Yönetim Kurulu Kararı (Avans açma işleminde teslim edilen YKK.)
     -Rektörlük Oluru (Avans açma işleminde teslim edilen Rektörlük Oluru.)
     -Kurum dışı personel için Yürütücü tarafından görevlendirildiğine ilişkin yazı. (Avans açma işleminde teslim edilen.)

3. İş Avansı İçin Birimimize Teslim Edilmesi Gereken Evraklar

Birimimize Proje Yürütücüsü tarafından avans talebini içeren dilekçe ekinde;

     -Avrupa Birliği Projeleri Ön Ödeme  Talep Formu   

3. İş Avansı Kapatma İşlemleri İçin Birimimize Teslim Edilmesi Gereken Evraklar

     -Mahsup Kesin Hesap Formu
     - Fatura
     -Avans artığı kalması durumunda dekont

 
Formlar
  1.  Ön Ödeme Talep Formu için tıklayınız.
  2. Mahsup Kesin Hesap Formu İçin tıklayınız.
  3. Geçici Görev Yolluğu Formu için tıklayınız.
  4. Harcama Pusulası için tıklayınız.
  5. Yolluk Avansı Talebi Dilekçe Örneği için tıklayınız.
  6. Kurum dışı personel için Yürütücü tarafından görevlendirildiğine ilişkin yazı örneği için tıklayınız.
  7. İş Avansı Dilekçe Örneği için tıklayınız.
  8. Mutemet Görevlendirme Yazısı örneği için tıklayınız.